piątek, 21 lutego 2014

Pralinki z kaszy jaglanej

Z dzisiejszego przepisu bez obaw mogą skorzystać osoby chorujące na celiakię, ale także osoby, które lubią nowości i kuchenne eksperymenty :)

Dzisiaj po raz pierwszy w życiu postanowiłam spróbować kaszy jaglanej. Zdecydowałam się przyrządzić ją na słodko i przygotowałam pralinki.  (Przepis pochodzi z internetu).

Składniki:
  • 1 szklanka kaszy jaglanej
  • pół szklanki rodzynek
  • pół szklanki suszonych śliwek (mogą to być także daktyle, żurawina, morele suszone - wedle uznania)
  • wiórki kokosowe i mak - (do posypki)

Sposób wykonania:
1. Kaszę należy ugotować zgodnie z instrukcją umieszczoną na opakowaniu.
2. Rodzynki oraz śliwki należy zalać szklanką wrzącej wody i moczyć ok. 5 min
3. Po ugotowaniu kaszy, należy poczekać aż przestygnie.
4. Do kaszy dodać rodzynki i śliwki (po wcześniejszym odcedzeniu wody).
5. Całość zblendować.

Do masy dosypałam niewielką ilość białego cukru (kryształ), cukru waniliowego oraz cynamon.

Kolejnym krokiem jest formowanie niewielkiej ilości kuleczek. Następnie kuleczki obtaczamy w wiórkach kokosowych lub w maku. Można także obtoczyć w kakao lub płatkach migdałowych. Podczas obtaczania można sobie pomóc łyżeczką do herbaty.

Pralinki wstawiamy do lodówki.



Smacznego!

Zachęcam do wypróbowania przepisu oraz podzielenia się wrażeniami.  :)


2 komentarze:

  1. Dlaczego robisz takie pyszotki jak akurat się nie widzimy i nie możesz się tym ze mną podzielić ?:D Masz szczęście, że chociaż galaretka była dla mnie :P:*

    OdpowiedzUsuń