niedziela, 2 marca 2014

Placki z sera twarogowego

Jeżeli znudziło Wam się jedzenie kanapek na śniadanie lub kolację -  te placuszki mogą być dobrym rozwiązaniem.

Ja uwielbiam placki dlatego odkąd poznałam przepis, chętnie z niego korzystam i postanowiłam się nim z Wami podzielić.

Moje placki są przygotowane w wersji podstawowej tzn. bez żadnych dodatków.

Składniki:
- 225g sera twarogowego (ja używam półtłustego)
- 50g mąki pszennej
- 3 jaja
- olej do smażenia
- dodatki dowolne (mogą to być np kawałki brokuła, papryka, szynka)

Sposób przygotowania:
1. Pierwszym krokiem jest oddzielenie żółtek od białek.
2. Następnie twaróg należy wymieszać z żółtkami, mąką i pozostałymi składnikami.
3. W osobnej misce z białek należy ubić pianę.
4. Ubite białka delikatnie wymieszać z masą.
5. Smażyć na patelni na niewielkiej ilości tłuszczu.
6. Można podawać z jogurtem naturalnym.


6 komentarzy:

  1. Właśnie miałam na nie ochotę, ale wyszły pączki ;) D.

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają pyyysznie ! :D to kiedy mnie na nie zapraszasz, bo wiesz, że ze mnie kucharka marna ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. na śniadanko poproszę z szynką :P
    Arthur

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam. Czy możemy mąkę pszenną zastąpić inną ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze powiedziawszy, nigdy nie próbowałam ich robić z inną mąką. Zawsze można spróbować. :)

      Usuń